ÖVRIGT Norrortssporten och Theo Sales & marketing AB har inlett ett samarbete. Detta innebär att all försäljning på sajten, från banners till Webb-tv-reklam outsourcas.
Det är skönt att få in ett företag som har erfarenhet och att vi kan fokusera på det vi är bäst på – bevaka den lokala sporten, säger ansvarige utgivaren Kenneth Andersson.

Nu ska norrortssporten.se fokuserar på det man gör bäst – bevaka och skriva om den lokala sporten i Stockholms norra del. Därför har man inlett ett samarbete med Uppsalaföretaget Theo Sales & marketing AB.
– Vi har under en längre tid sökt efter ett företag som är specialiserade på försäljningsbiten. Efter mycket letande fann vi detta Uppsalaföretag med goda referenser. Därför fanns det inget att tveka på utan dem får nu ta hand om den biten, säger Kenneth Andersson, ansvarig för norrortssporten.se.

Vilken sorts försäljning handlar det om?
–Det är banners på våra hemsidor, radioreklamsjingel – då vi även startat en webb-radiokanal (norrortsradio.se) inom företaget samt Webb-tv-reklam.

På Uppsalaföretaget fanns det ingen tvekan om inte inleda ett samarbetet.

– Det som lockade oss är att vi älskar försäljning. Vi tyckte detta kändes som en bra grej att göra då vi gillar att jobba med olika företag samt att idrottslivet är något vi brinner för. Att jobba med idrott är något vi alltid gjort samt att våra barn utövar olika sporter , så där är vi aktiva även utanför arbetet, säger Theodor Dahlström grundare och VD för företaget.

Vad ser ni för möjligheter med att ta hand om annonsförsäljningen för norrortssporten?
– Vi ser stora möjligheter i detta. Vi älskar som sagt försäljning och marknadsföring, och att få arbeta med något man drivs och brinner för gör att man lägger det lilla extra. Genom detta samarbete hoppas vi på att vi kan utveckla samarbetet och knyta nya starka kontakter.

Vad kommer ni att tillföra?
– Vi kommer tillföra bra och seriös försäljning samt extra vilja att få Norrortssporten att växa och få ett större namn för den bredare massan.Vi hoppas att såklart att ni som läser detta kontaktar oss för ett samarbete. Vi ser fram emot att hjälpa er att synas på bästa sett, så att ert företag kan växa och bli mer framgångsrikare. Vårt motto är: “Lösningen finns framför dig”

Avtalet börjar gälla omgående och förhoppningen är att de lokala företagen ska se en möjlighet att nå ut till befolkningen i närområdet.
– Detta är ett perfekt sätt att nå ortsbefolkningen. Generellt tror jag att folket är genuint intresserad av vad som händer i närområdet, även inom sporten. Det märks då vi faktiskt har 3 till 5 tusen som besöker oss varje vecka. Då är de flesta från Stockholms norra del, avslutar Kenneth Andersson.

LÄMNA ETT SVAR

Vänligen ange din kommentar!
Vänligen ange ditt namn här